Salgs- og handelsbetingelser

Væggerskilde Blomster
Væggerskildevej 36
6971 Spjald
Telefon 40736535
CVR: 42614483

Betaling

Alle beløb der fremgår på hjemmesiden er inklusive moms og eksklusiv leveringsomkostninger.

Væggerskilde Blomster tager imod online betalinger med; Dankort, Visa/Dankort, Visa, Mobilepay Online. Der pålægges ikke dit køb nogle former for transaktionsgebyr.

Betalingen af tulipanløg bliver først trukket fra din konto, når varen afsendes, eller du får besked om, at løgene er klar til afhentning. Betaling af buketter og andre friske blomster, bliver trukket 24 timer før afhentning. jeg plukker blomsterne ml. 12 og 24 timer før afhentning afhængig af vejr og tidspunkt. Jeg plukker blomsterne tidlig morgen for bedste holdbarhed. Herefter skal de trække vand i mindst 4 timer, før jeg arbejder med dem. Skal din bestilling afhentes morgen eller formiddag, plukker jeg derfor blomsterne morgenen før. Beløbet trækkes derfor 24 timer før, når jeg påbegynder forberedelsen af din bestilling.

Betaling af buket- og eller blomsterabonnement trækkes 24 timer før første levering/afhentning. Hele abonnementsperioden betales på én gang.

Betaling af workshops bliver trukket 14 dage før afviklingen.

Væggerskilde Blomster benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger, hvilket betyder, at forbindelsen er helt sikker.

Levering

Jeg leverer kun varer inden for Danmark. Leveringer sendes kun afsted mandage medmindre andet er aftalt.

Jeg benytter GLS til forsendelse. Du kan vælge levering på Vi leverer til privatadresser i Danmark – dog ikke Færøerne og Grønland.

Fragten foregår med GLS og bliver beregnet ud fra vægt. Du vil kunne vælge om pakken skal sendes til hjemmeadressen eller til pakkeboks. Du vil modtage besked fra GLS, når pakken sendes afsted.

Retur og fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt på vores webshop. Dette gælder tulipanløg men ikke friske blomster i bundt eller buket.

Angående workshops, kan bookingen fortrydes op til 14 dage før kursusdagen. Ved sygdom refunderes beløbet ikke, men du er velkommen til at “give” din plads til en anden. Bliver jeg syg, får du pengene refunderet. Hvis der ikke er nok tilmeldinger til workshoppen (6 personer), aflyses den og dine penge bliver ikke trukket. En aflysning pga. manglende tilmeldinger vil ske senest 14 dage før kurset. Ved aflysning står du på lige fod med alle andre, hvis du ønsker en ny booking.

Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager din ordre. Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv, ligesom valg af transportør er dit eget. Varen skal sendes til Væggerskildevej 36, 6971 Spjald. Jeg afhenter ikke returvarer i pakkeboks.

Fortrydelse skal meldes til os senest 14 dage efter købet, og fra fortrydelsen skal ordren være os i hænde senest 14 dage efter, at du har informeret om dit brug af fortrydelsesretten.

Meddelelsen skal gives pr. mail på charlotte@væggerskildeblomster.dk hvor du tydeligt skal oplyse om, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.

Det er op til Væggerskilde Blomster at vurdere varens stand. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Hvis tulipanløgene er blandet eller sortsnavn fjernet, så vi ikke længere kan identificere løgene, vil de ligeledes betragtes som brugt og af forringet værdi. Det betyder, at du ved fortrydelse af købet vil få en mindre del eller intet af købsbeløbet retur.

Buketabonnementer kan fortrydes op til 24 timer før første buket. Herefter er abonnementet bindende for den periode du har valgt.

Reklamationsret

I henhold til den danske købelov gives der 2 års reklamationsret på produkter. Reklamation gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Reklamation skal meddeles til Væggerskilde Blomster i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses en måned som rimeligt tid, medmindre andet er aftalt. Er der fejl i sorten/farven af tulipanerne, meddeles dette ved første blomstring, altså først kommende forår efter købet. Er din reklamation berettiget, kan du returnere varen eller få et afslag i prisen. Ønsker du at returnere varen, refunderer jeg også dine fragtomkostninger. Husk at få en kvittering på forsendelsen og send kun retur i forsvarlig emballage.

Reklamationen gælder ikke ved fejl eller skader, der skyldes forkert betjening af produktet.

Væggerskilde Blomster dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang. Vi modtager ikke pakker sendt på efterkrav.

Reklamationer sendes til:

Væggerskilde Blomster

Væggerskildevej 36

6971 Spjald

Persondatapolitik

Når du køber en vare til forsendelse hos Væggerskilde Blomster har jeg brug dit navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Jeg registrerer og videregiver kun de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Jeg videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre.

Klagemuligheder

Jeg ønsker kun tilfredse kunder. Har du en klage, kan du sende den på mail til charlotte@væggerskildeblomster.dk, så forsøger jeg at finde en løsning, som vi begge kan være tilfredse med. Lykkes det os ikke at finde en tilfredsstillende løsning, kan du klage til :

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Eller

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-kommissionens online klageportal her – http://ec.europa/odr